وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تلاش در جهت تحقق مطالبه حقوق پرستاران و جامعه سلامت کشور
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۱:۲۵ 1002
نماینده مجلس شورای اسلامی در وبینار فرشتگان رحمت تأکید کرد:

تلاش در جهت تحقق مطالبه حقوق پرستاران و جامعه سلامت کشور

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، عفت شریعی نماینده مجلس شورای اسلامی و مشاور امور بانوان مجمع تقریب، در وبنیار «فرشتگان رحمت»  که عصر چهارشنبه به مناسبت روز پرستار و  به همت معاونت امور ایران _حوزه بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:روز پرستار، روز باعظمت و ارزشمندی است، روز تولد عقلیة العرب، حضرت زینب کبری(س) است و رابطه اسم و مسمی رابطه ای تعیین کننده است. 

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در جریان کربلا و عاشورا نقش آفرین بوده است، اگر ظهر عاشورا فرمانداری در برنامه کربلا و ارائه طریق با حضرت سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) بود،  بعد از شهادت این امام  همام و شهیدان کربلا، کاروانسالاری کاروان اسرا با حضرت زینب (س) صورت گرفت.

شریعتی افزود: خطبه غراء  و سخنوری این بانوی بزرگ عالم هستی، دختر حضرت زهرای مرضیه در بارگاه منحوس و کثیف یزید و همچنین ابن زیاد و دار و دسته شوم او جاودانه ماند و خواهد ماند و بیانگر عظمت زن درجامعه بشری به ویژه در جهان اسلام است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: همانگونه که خداوند متعال می فرماید، زندگی سعادتمندانه در گرو عملکرد مؤمنانه مرد یا زن است؛ ماندگاری جریان عاشورا و کربلا نیز به حضرت زینب(س) بستگی  دارد و پرستاری این بانوی بزرگ و با عظمت در آن حادثه عظیم و دردناک، از اسرا، از امام سجاد(ع) زبانزد خاص و عام در تاریخ جامعه بشری هست و خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز ما مفتخریم که روز پرستار را در آیینه عظمت این بانوی ولایی و گرانسنگ می بینیم و روز تولد حضرت زینب(س) روز پرستار است.

مشاور امور بانوان مجمع تقریب اظهار داشت:بیش از دوسال از هجوم ویروس منحوس کرونا در کشور ما می گذرد و همه می دانیم کسانی که در صف اول مبارزه با این ویروس منحوس جان خود و سلامتی خود را  فدای سلامتی مردم کردند، جامعه پرستارانی هستند که شبانه روز در پرستاری از  بیماران و از بین بردن این بیماری منحوس آسایش و آرامش خود را فدا کردند و آیینه دار عظمت زینب کبری(س) شدند و خواهند شد.

وی ادامه داد: روز پرستار روز گرانقدری است؛ امروز اگر به جامعه ولایی ما در سرتاسر ایران اسلامی، از شمال و جنوب و شرق و غرب، روستاها و شهرها و بخشهای مختلف بنگیرم، نقش آفرینی پرستاران بر هیچ کس پوشیده نیست.

شریعتی تصریح کرد: امروز مجموعه ای که بهداشت کشور را ساماندهی می کند و  از جمله پرستاران حق بزرگی بر گردن مردم دارند و بر عهده همه مردم و مسئولین بزرگوار است که جایگاه رفیع  پرستاران را شناخته و در جهت حل مشکلات جامعه پرستاری از صدر تا ذیل دریغ نکنند. 

وی اظهار داشت: عظمت حضرت زینب(س) در پرستاری بر هیچ کس پوشیده نیست؛  در جریان عاشورا و کربلا، بیماری حضرت امام سجاد(ع)، توجه و نظارت و پرستاری حضرت عقلیه العرب زینب کبری (س) تعیین کننده بود.

این نماینده مجلس خطاب به پرستاران گفت: پرستاران عزیز و بزرگ ما به شما افتخار می کنیم و شما به خود ببالید که در مرآت تمام نمای حضرت زینب (س) خدمت می کنید، شاید نفع خیلی از مشاغل برای دنیای انسان باشد، اما شغل پرستاری یک منفعت دو جانبه دارد؛ دنیای شما عزیزان را سرشار از آرامش خواهد کرد، چرا که دعای بیمارانی که با پرستاری شما دوران نقاهت می گذرانند و به سلامتی به خانه بر می گردند، همراه شماست و وجهه معنوی شغل شما این است که آخرت شما را زمینه سازی خیر و عظمت و نیکی خواهد کرد.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب روز پرستار را که با عظمت بزرگ پرستار جهان هستی حضرت زینب(س) گره خورده است، به همه مسلمانان و پرستاران در جهان اسلام و جامعه بشری تبریک می گوید، تحقق اهداف همه جانبه و به حق پرستاران تشریک مساعی به ویژه با وزارت بهداشت و درمان را می طلبد.

وی ضمن قدردانی مجدد  از جامعه پرستاری کشور گفت:مطمئنا مجمع تقریب و دبیرکل محترم آن با همراهی تمام کارکنان این مجموعه برای تحقق برنامه های پرستاران از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و کمک و همراهی با جامعه پرستاری با برکت نام مطهر حضرت زینب(س) را از باقیات صالحات خویش دانسته و می داند.

ارسال نظر