وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"تقریب فکری" نتیجه همگرایی بین مسلمین | آگاهی بخشی به ملت ها هدف انقلاب اسلامی
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۹ 323
آیت الله علما در گفتگو با تقریب تاکید کرد:

"تقریب فکری" نتیجه همگرایی بین مسلمین | آگاهی بخشی به ملت ها هدف انقلاب اسلامی

آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم همگرایی و نشست های مشترک بین مسلمانان، بیان کرد: در کل نشست های وحدت آفرین نتایح مطلوبی دارد؛ حداقل نتیجه آن این است که افکار به همدیگر نزدیک می شود و تقریب فکری پیدا می شود و آثار و منافع زیادی دارد، البته ممکن است کم و بیش باشد، اما می تواند نتایج مهمی در جهان اسلام به ارمغان بیاورد.

وی افزود: از اهداف برگزاری نشست ها و کنفرانس ها، آگاهی بخشی است؛ یکی از ترفند های دشمن، استفاده از ناآگاهی و بی اطلاعی است که یک ترفند قدیمی است به این معنا که از آگاهی و بیداری ملت ها ، دولت ها و مسلمانان در شناخت یکدیگر جلوگیری بعمل آورد و این از سیاست های دشمان اسلام است.

وی ادامه داد: هدف انقلاب اسلامی که امام راحل بنیانگذار آن بودند و مقام معظم رهبری آن را دنبال می کنند، آگاهی بخشی به ملت ها و مسلمانان است.

امام جمعه کرمانشاه، عنوان کرد: امروزه در جمعیت حدود یک میلیارد و ششصد میلیون نفری مسلمانان تعداد بسیاری جوان با بصیرت ، آگاه و نخبه وجود دارد، فلذا باید از این ظرفیت جوانان بیشترین استفاده را برد زیرا جوانان انقلابی کنونی، با بصیرت و بیدار هستند.

وی در پایان تاکید کرد: بیداری عمومی مردم و خصوصا نخبگان برای استعمارگران ، طغیانگران و برای آنان که تلاش دارند ملت ها را وابسته به خود کنند، عذاب آور است؛ از این جهت آگاه بخشی به نخبگان و عموم امت اسلامی بسیار حائز اهیت می باشد.

ارسال نظر