وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تاکید بر گسترش ارتباطات تقریبی برای دستیابی به وحدت
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۹:۲۹ 654
در دیدار مشایخ و صوفیان شهر راولپندی صورت گرفت؛

تاکید بر گسترش ارتباطات تقریبی برای دستیابی به وحدت

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریبم مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه  صبح امروزدر محل خانه فرهنگ ایران در راولپندی با مشایخ و صوفیان این شهر دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار مشایخ و صوفیان شهر راولپندی ضمن استقبال از حضور هیات تقریبی در پاکستان گزارشی از فعالیت های خود در زمینه تقریب بین مذاهب ارائه کردند. 

در ابتدای این دیدار صوفی غلام مصطفی تبسم مسئول موسسه افکار صوفیه در اسلام آباد با تقبیح حرکت های افراطی در جهان اسلام، تاکید کرد: در سال های اخیر فرقه گرایی در پاکستان رو به کاهش است.

صوفی تبسم دیدار بین علما و تبادل آراء را عاملی مهم در جهت نزدیکی دانست و گفت: آشنایی با افکار و عقاید مختلف و احترام به نظرات دیگران منجر به نزدیکی و رسیدن به وحدت مسلمین می شود. 

بیر عظمت الله سلطان دبیرکل کمیته ملی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه این دیدار با انتقاد از وضعیت فعلی مسلمانان و اختلافات جاری بین آنها، گفت که نمونه بارز مرد خدا امام خمینی بود که عامل به عمل بود برای همین سخنان اش اثر گذار بود.

دبیرکل کمیته ملی تقریب مذاهب اسلامی، خاطر نشان کرد: رویکرد امام خمینی در رابطه با وحدت مسلمین در جهان تاثیرگذار بود و از اثرات ماندگارش ادامه پرچمداری تقریب توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

بیر عظمت الله سلطان با تاکید بر اینکه روابط فرهنگی ایران و پاکستان سبقه طولانی دارد، تصریح کرد: به عنوان اقدامات عملی باید مناسبات و دیدارها را به صورت مداوم ادامه دهیم تا امر وحدت محقق شود.

وی با بیان اينکه هرساله کنفرانسی با حضور بزرگان همه ادیان برگزار می کنیم، اضافه کرد: این دیدارها و تبادل اندیشه تاثیر زیادی بر پیشبرد امر وحدت دارد. 

بنابراین گزارش قاری محمد زی شان حیدر و قاری محمد فاروق از موسسه نورالقرآن الکریم نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های قرآنی خواستار حضور فعال تر قاریان ایرانی در این کشور پاکستان شدند.

ارسال نظر