وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت اهانت به قرآن
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۹ 934

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در محکومیت اهانت به قرآن

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه تأسف بار به آتش کشیدن قرآن کریم که توهین به کتاب آسمانی مسلمانان جهان است به وسیله  عناصر نژادپرست و افراطی در دانمارک و سوئد موجب تأثرعمیق و جراحت قلب پیروان دین و معنویت وجریحه دارشدن احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان در جهان شد. 
این گونه حرکات ضد دینی که از جهل، تعصب و خودکامگی عاملان آن سرچشمه گرفته و با حمایت و هدایت قدرت های فتنه گر صورت می گیرد، برنامه هایی از پیش طراحی شده و با هدف ایجاد شکاف بین پیروان ادیان ابراهیمی و همچنین زمینه ای برای بدبینی و افراطی گری درون جامعه جهانی انجام می گیرد.
اگرچه این نوع اقدامات هتاکانه از سابقه ای به درازای تاریخ ادیان برخوردار است، اما واضح و مبرهن است که تاکنون نتوانسته است حتی کوچکترین شکاف و تفرقه ای بین آزاد اندیشان و علاقمندان به وحدت در بین موحدان و خداپرستان ایجاد نماید، چرا که اساس برادری و همزیستی مسالمت آمیز در بین معتقدین به ادیان، آموزه‌های برگرفته از وحی و کلام خداوند رحمن است. 
استکبار جهانی بداند اگر چه این حوادث دلهای مالامال ازعشق و ارادت به قرآن کریم را سرشار از غم و اندوه می سازد ولی به حول و قوه الهی عزم و تصمیم رهروان راه حق را برای حرکت به سوی ارزش ها و آرمانهای ادیان الهی راسخ ترو مستحکم تر خواهد کرد. 
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن این نوع اقدام های موهن که مصداق بارز تعدی به حدود الهی و نقض حقوق بشر است از مراجع ذیصلاح بین المللی و دولت‌های محلی می‌خواهد واکنش های سریع و قاطع خود را در چهارچوب قوانین موجود انجام و عاملان و حامیان این کار را به مجازات رسانده و از تکرار این حوادث دل آزار پیشگیری نمایند. امید است اقدامات سازنده مانع از نفرت افکنی بین ملل جهان شده و موجبات صلح و آرامش را برای آحاد بشر فراهم آورد.

ارسال نظر