وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بعثت پیامبر(ص) برای نجات انسان ها از ظلمت جهالت و بت پرستی بود
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۵ 904
آخوند قدیری:

بعثت پیامبر(ص) برای نجات انسان ها از ظلمت جهالت و بت پرستی بود

امام جمعه چنارلی تأکید کرد: رسول اکرم (ص) شخصیت بی نظیری بود که خداوند برای تمام عالم فرستاد تا انسان ها را از ظلمت جهالت و شرک و بت پرستی نجات داده و آنها را به نور و رحمت راهنمایی کند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آخوند اسماعیل قدیری، امام جمعه چنارلی، عصر چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در وبینار «پیامبر اعظم (ص) محور وحدت» که به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) به عموم مسلمانان جهان بالاخص ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، گفت: رسول اکرم (ص) شخصیت بی نظیری بود که خداوند برای تمام عالم فرستاد تا انسان ها را از ظلمت جهالت و شرک و بت پرستی نجات داده و آنها را به نور و رحمت راهنمایی کند.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره مبارکه توبه « لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» می فرماید: خداوند برای شما از نفس شما پیامبری فرستاده است كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد، به شما عشق می ورزد و برای مؤمنان دلسوز و مهربان است.

آخوند قدیری ادامه داد: شخصیت پیامبر (ص) آنقدر بزرگ بود که به امت خود عشق می ورزید و به فرموده قرآن، آنقدر نسبت به امت خود دلسوز بود که گویی نفس خود را برای ایمان آوردن آنها هلاک می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره برای امت خود دعا می کرد و از خداوند منان مسئلت می کرد که دست امتش را در قبر، صراط و حوض کوثر گرفته و آنها را از آتش جهنم نجات دهد و وارد بهشت کند. ان‌شاءالله که خداوند ما را جزو امت خالص پیامبر اسلام قرار دهد.

ارسال نظر