وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برگزاری چهارمین جلسه ماهیانه ستاد علمی فرهنگی اربعین
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۱۳ 818

برگزاری چهارمین جلسه ماهیانه ستاد علمی فرهنگی اربعین

چهارمین جلسه ماهیانه ستاد علمی فرهنگی اربعین به منظور تبیین موضوعات فرهنگی اربعین سال 99 با میزبانی پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد.

دکتر پیمان رئیس ستاد علمی فرهنگی اربعین اظهار داشت: باید بررسی کنیم چه مراکز و نهادهایی می توانند ما را در تولید محتوی کمک کنند، خیلی از انتشاراتی های بزرگ پتانسیل بالایی برای همکاری های مشترک با ما دارند.

رئیس مرکز شیعه شناسی با اشاره به استفاده از ادعیه و روایات اهل بیت (ع) در تولید محتوا افزود: برای تولید محتوای مناسب در سفر به اربعین می توان از ادعیه و روایات اهل بیت(ع) مخصوصا امام حسین (ع) بهره جست زیرا این روایات گنجینه ای از معارف الهی هستند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین پی سپار مدیر مرکز ترجمه و میز اروپا-امریکا ی پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در تولید محتوا به آن توجه داشت بحث وحدت امت اسلامی است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید ویژه داشته اند.

این فعال تقریبی تاکید کرد: پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سالهاست که با استفاده از پژوهشگران خود به تولید پژوهش های مقارن در این زمینه می پردازد و باتوجه به حضور خیل عظیم مسلمانان در راهپیمایی با شکوه اربعین می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

مسئول کارگروه علمی ستاد علمی فرهنگی اربعین افزود: برای تولید و ارائه محصولات فرهنگی باید به قالب محصولات دقت شود یعنی کتاب های کوچک، بروشور و کتاب های الکترونیکی به علت سرعت و سهولت دسترسی بسیار مفید هستند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم هم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: در اربعین سال گذشته 2500 موکب ایرانی در عراق و 1500 موکب ایرانی در ایران و مرزها حضور داشتند. همچنین 6000 موکب عراقی هم در کشور عراق به زائرین امام حسین (ع) خدمت می کردند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: نباید از اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غافل شویم زیرا پتانسیل بالایی برای ارتباط با مسلمانان و نیز غیر مسلمانان در دنیا وجود دارد که با استفاده از فضای مجازی می توان به این مهم دست یافت.

ارسال نظر