وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بحران سازی داعش در کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۴:۳۴ 532
یادداشت؛

بحران سازی داعش در کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا

بسم الله الرحمن الرحيم

بحران سازی داعش در کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا

احمدعلی رضائی اسدآبادی 

 

مقدمه

حضرت امام خامنه ای ( دام ظله الشریف) در تاریخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۰شمسی در سخنرانی خود به مناسبت عید مبعث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : « رژیم آمریکا ، بحران ساز و بحران زیست و مظهر جاهلیت مدرن است که به جهت ایجاد بحران در منطقه غرب آسیا     ( کشورهای اسلامی غرب آسیا ) ، إقدام به تأسیس سگ های دست آموزی به اسم « داعش » کرده است».

       گروه تروریستی داعش نیز مانند رژیم آمریکا – بوجود آورنده ی داعش ، بحران ساز و بحران زیست است که برای زنده ماندنش، چاره ای جز بحران سازی و ایجاد رعب و وحشت و کشتار مسلمانان ندارد؛ زیرا در بین عموم مسلمانان ( اهل سنت و شیعه ) ، جایگاه دینی و پایگاه اجتماعی و سیاسی ندارند.

        آنها به جهت بر هم زدن آرامش و امنیت کشورهای اسلامی و ایجاد منطقه ای امن برای رژیم صهیونیستی، بر خلاف دیدگاه « سَلَف و خَلَف »  ، با ارائه ی تفسیر غلط از « آیه حاکمیت »   ، إقدام به تکفیر مسلمانان و معرفی نمودن کشورهای اسلامی به عنوان « دار الکفر » و « عَدُوّ قریب = دشمن نزدیک»، با معرفی کردنِ رژیم غاصب صهیونیسیم به عنوان « عَدُوّ بعید = دشمن دور»، دشمنان اسلام که کمر به نابودی اسلام بسته اند را رها کرده و  اقدام به عملیات انتحاری  و انقماسی و کشتار مسلمانان می کنند. 

 

تاریخچه پیدایش داعش

داعش ، یک گروه تروریستی است که ریشه در سلفیه جهادیه « القاعده » دارد؛ « القاعده افغانستان» در سال ۱۹۸۰ میلادی برای نجات مسلمانان تحت اشغال شوروی سابق در کشور افغانستان توسط « عبدالله عزّام» پایه گذاری شد که پس از حمله نظامی رژیم بحران ساز آمریکا به کشور عراق  در سال  ۲۰۰۳ میلادی، با دستور « أیمن الظواهری مصری » - رهبر القاعده – ، شاخه نظامی القاعده به رهبری « ابو مصعب الزرقاوی » در مناطق سنی نشین عراق تشکیل گردید که مرتکب جنایات فراوانی علیه اهل سنت و شیعیان اهل بیت علیهم السلام شدند که یکی از این جنایات، به شهادت رساندن آیت الله حکیم رضوان الله علیه – رهبر مجلس أعلای شیعیان عراق – بود. 

      پس از کشته شدن زرقاوی در سال ۲۰۰۶ میلادی، شورای مجاهدین عراق ، اقدام به تأسیس « دولت اسلامی عراق » به رهبری « ابو عمر بغدادی » نمود که پس از کشته شدن وی، « ابوبکر البغدادی » به جانشین وی منصوب گردید.

       با وقوع جنگ داخلی در کشور سوریه، گروه تروریستی « جَبهة النصرة » به دستور « أیمن الظواهری مصری » به رهبری « ابو محمد جُولانی »  در سوریه بنیانگذاری شد و به « ابوبکر البغدادی » دستور داد که به سوریه برود و از « جَبهة النصرة » حمایت کند. با فراهم شدن شرایط برای طغیان « ابوبکر بغدادی » و نا فرمانی از دستورات « ظواهری »، گروه تروریستی « دولت اسلامی عراق و شام » با نام اختصاری «داعش » توسط خلیفه خود خوانده آنها – ابوبکر البغدادی – تأسیس شد که تا کنون مر تکب جنایات فراوانی علیه بشریت و مسلمانان شده اند.

      سرانجام با مجاهدت های خالصانه مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام  به فرماندهی سردار سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه در تاریخ ۳۰/۰۸/۱۳۹۶شمسی ، خلافت خود خوانده داعش نابود گردید ولکن برخی از عناصر وابسته به این گروه تروریستی که موفق به فرار شده اند به کشورهای اسلامی مهاجرت کرده و دائماً مر تکب جنایات متعددی می شوند.

 

برخی از جنایات وحشیانه داعش

۱ – جنایات داعش در عراق : ویران کردن مساجد و حسینیه ها و بقاع متبرکه و تخریب بیش از ۱۴۰۰ منزل مسکونی و کشتن ۱۹۹۶ نفر  و زخمی کردن ۳۰۲۱ نفر  در سال ۲۰۱۳ میلادی.

۲ – جنایات داعش در سوریه: نابودی زیر ساخت های کشور سوریه و ویرانی خانه ها، و کشتار مسلمانان مظلوم آن کشور، از سال ۲۰۱۴میلادی (۱۳۹۰ ش ) تا سال ۲۰۲۰میلادی ( ۱۳۹۶ش ) .

۳ – جنایات داعش در افغانستان: الف) کشتار دانش آموزان آموزشگاه « کوثر دانش » که منجر به شهادت ۵۷ دانش آموز بی گناه شد و زخمی شدن ۱۱۹ نفر شد.   ب) حمله انتحاری به نماز جمعه شیعیان در مسجد شیعیان « سعید آباد » شهر قندوز  در  ۱۶ مهر ۱۴۰۰شمسی که منجر به شهادت ۱۰۰ نفر و مجروحیت ۲۰۰ نفر شد.

۴ – جنایات داعش در پاکستان: حمله انتحاری به مسجد شیعیان در شهر پیشاور در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۰شمسی که منجر به شهید شدن ۵۸ نفر و زخمی شدن  ۲۰۰ نفر شد.

 

« و آخر دعوانا أن الحمدُ لله ربِّ العالمین»

 

احمدعلی  رضائی اسدآبادی

ارسال نظر