وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با عمل به قرآن کریم می توان به اهداف وحدت و تقریب رسید/تاکید بر لزوم احترام متقابل بین مذاهب و ادیان
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۰:۵۲ 380
موسوی تبریزی در گفتگو با تقریب:

با عمل به قرآن کریم می توان به اهداف وحدت و تقریب رسید/تاکید بر لزوم احترام متقابل بین مذاهب و ادیان

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی پژوهشگر و دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با لزوم اهمیت و تقویت مسئله احترام به مقدسات ادیان و مذاهب اسلامی، بیان نمود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ"؛ خداوند متعال صراحتا می فرماید (ای رسول ما خلق را) به حکمت و برهان و موعظه نیکو به راه خدایت دعوت کن و با بهترین طریق با اهل جدل مناظره کن (وظیفه تو بیش از این نیست)، که البته خدای تو عاقبت حال کسانی را که از راه او گمراه شده و آنان را که هدایت یافته‌اند بهتر می‌داند.

وی افزود: احترام به آراء و اعتقادات طرف مقابل بسیار حائز اهمیت است به این معنا که در صورت دارا بودن حقانیت ، باید توضیحات خود را ارائه دهیم.
موسوی تبریزی عنوان کرد: ابتدا باید راه صحیح را بیابیم و سپس ایجاد اطمینان کنیم تا فرد مقابل نگاه دشمن به ما نداشته باشد و به عنوان یک دوست دلسوز به ما بنگرد.

وی اظهار داشت: در واقع در پشت موعظه حسنه حق و حقیت و نیز کیفیت آن منطق و سخن می باشد و در این حین است که انسان می تواند در دل ها نفوذ کند و اثر گذار باشد.

وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که راه  وسیره انبیاء را در آیات قرآن کریم می توان یافت، با عمل به قرآن کریم و استخراج دستورات دین از قرآن کریم می توان در جهت رسیدن به اهداف وحدت و تقریبی درحد کفایت عمل نمود.

 

 

ارسال نظر