وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ایجاد تفرقه با توهین به مقدسات مسلمانان روش شیطانی دشمن است
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۰:۰۳ 336
فرماندار قشم در گفتگو با تقریب:

ایجاد تفرقه با توهین به مقدسات مسلمانان روش شیطانی دشمن است

علیرضا نصری، فرماندار قشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: یکی از نقاط کلیدی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ع)، حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت در تمام نقاط جهان با هدف تقویت امت اسلامی بوده است.

وی با اعلام اینکه احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب در رفتارها، پرهیز از اختلاف و مشاجره و دوری از حرمت شکنی‌ها از اصول وحدت است، افزود: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در طول بیش از 42 سال گذشته پیوسته بر اهمیت تقویت وحدت تاکید داشته‌اند و موفقیت ایران اسلامی در گروه وحدت مثال زدنی مردم این کشور از ادیان مختلف، شکل گرفته است.

به گفته فرماندار قشم، خداوند سبحان در قرآن کریم و بزرگان دین ما را به رعایت وحدت و پرهیز از تفرقه سفارش کرده‌اند و مسلمانان برای مقابله با توطئه دشمنان، باید به طور مستمر بر طبل خوش صدای وحدت با هدف کر کردن گوش منادیان تفرقه، بکوبند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به صراحت بر اهمیت وحدت بین شیعه و اهل سنت به عنوان نیاز موفقیت جامعه اسلامی تاکید کرده‌اند و از طرفداران هر دو مذهب شیعه و اهل سنت خواسته‌اند به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

نصری یادآور شد: مقام معظم رهبری حتی در پاسخ به سئوالی در مورد اهانت به نمادهای اهل سنت، به صراحت اعلام کردند که اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است و با این فتوا وظیفه همه رعایت حفظ وحدت برای مقابله با نقشه شوم دشمنان است.

او هفته وحدت را نمادی برای همدلی، اخلاق‌ محوری و نشان دادن عظمت جامعه اسلامی متشکل از شیعه و سنی دانست و افزود: هفته وحدت نماد پیمان جامعه اسلامی با تکیه بر مشترکات مهمی همچون ذات کبریایی خداوند سبحان، قرآن هدایتگر و وجود نازنین حضرت محمد مصطفی (ص) است که با چنگ زدن به آنها می‌توان امت اسلامی را از شر دشمن مشترک نجات داد.

فرماندار شهرستان قشم معتقد است؛ با بهره بردن از راه و روش اسلام عزیز و حرکت در مسیر خط امام و رهبری می‌توان شاهد موفقیت شیعه و اهل سنت در برابر دشمن مشترک یعنی صهیونیسم، وهابیت و تکفیری‌ها بود.

وی بیان داشت: بزرگ نمایی اختلافات و ایجاد تنش بین برادران شیعه و اهل سنت، روش شیاطین است که با اهداف خاص با استفاده از تبلیغات گسترده دنبال می‌شود و برای مقابله با آن هیچ راهی جز تقویت وحدت در جوامع اسلامی وجود ندارد.

نصری از انقلاب اسلامی به عنوان یک هدیه الهی برای عظمت اسلام در قرن جدید یاد کرد و گفت: در زمانه‌ای که کشورهای جهان در یک تقسیم بندی به دنیای غرب و شرق تبدیل شده بودند، حضرت روح‌الله (ره) با الهام از قرآن کریم، انقلابی را در برابر زیاده‌خواهان شرق و غرب  ایجاد کرد که منجر به شکسته شدن جهان دوقطبی شد.

وی با تاکید بر اینکه خون جوانان شیعه و اهل سنت ایران در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام با حمایت استکبار جهانی در جبهه‌های حق علیه باطل در هم آمیخته شد، ادامه داد: شهیدان والامقام ایران بر اهمیت حفظ وحدت تاکید داشتند و امروز بر همه ما فرض است که با احترام متقابل به مذاهب اسلامی و رعایت ادب در رفتارها و پرهیز از اختلاف و مشاجره از اصول مهم وحدت حاکم بر جامعه، حمایت کنیم.

شایان ذکر است؛ امام خمینی (ره) در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ابتکاری ماندگار و برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا این ایام مبارک به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده تبدیل شود.
 

ارسال نظر