وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انقلاب ایران برگرفته از عاشورای حسینی(ع) بود
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۱:۴۵ 849
عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

انقلاب ایران برگرفته از عاشورای حسینی(ع) بود

«ثریا ذهابی» عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار داشت: انقلاب ما از نهضت عاشورای حسینی سرچشمه گرفته بود که پیامش آزادی و آزادگی بود و تن به هیچ ذلت و خفتی نداد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «ثریا ذهابی» عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان این که چهل وسه سال قبل انقلاب بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید، تصریح کرد: این انقلاب به وقوع نمی‌پیوست مگر در سایه توکلات الهی، وحدت همه‌ی مردم و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره).

وی تاکیدکرد: این انقلاب در آن زمان خواب کسانی را که در فکر ساختن دهکده‌ی کوچک جهانی بودند، آشفته ساخت و سنگ بزرگی سد راه کفرستیزان و یاوه گویان شرق و غرب گردید.

ذهابی ادامه داد: در همین راستا  با تمام تجهیزات و امکانات و خدم و حشم خود سعی کردند بدنه انقلاب اسلامی ایران را به لرزه در بیاورند به همین دلیل ماشین جنگی خود را مهندسی کرده و فرد خبیثی را در خاورمیانه به اسم صدام مجهز کردند و این پرچم را به او سپردند که انقلاب را از پای در بیاورد.

وی با تاکید بر این که دین اسلام دین صلح و سازش است و حضرت امام (ره) پیام‌آور این صلح و دوستی بودند، اظهار داشت: انقلاب ما از نهضت عاشورای حسینی سرچشمه گرفته بود که پیامش آزادی و آزادگی بود و تن به هیچ ذلت و خفتی نداد.

عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان در ادامه توضیح داد: امام حسین (ع) در کربلای معلی همراه با هفتاد و دو تن از یارانشان سر بریده شدند اما سر در برابر ظلم پایین نیاوردند.

وی با اشاره به این که در اوایل انقلاب کلیه عوامل جمع شدند تا انقلاب اسلامی را که به عنوان سد بزرگی سر راهشان قرار گرفته بود، از میان بردارند، تصریح کرد: اولین کاری که برای ما تدارک دیدند، تدارک جنگ هشت ساله‌ دفاع مقدس بود. آنجایی که جوانان ما از خون گذشتند، اما یک وجب خاک به بیگانه ندادند.

این بانوی اندیشمند با اشاره به پیام حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب که فرمودند: هدف ما نشر و صدور انقلاب اسلامی به تمام کشورهای جهان است، تاکیدکرد: ما می‌خواهیم اسلام را حاکم کنیم، اسلام را پیاده کنیم و وقتی می‌خواهیم اسلام را پیاده کنیم با مردم کار داریم.

وی با بیان این که ما می‌خواهیم امت واحده داشته باشیم و جهان اسلام را به بستری برای صلح و سازش تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: ما زیربار هیچ گونه ستمی نخواهیم رفت.

عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر این که آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین‌رفتنی هستند و باید نابود گردند، اظهار داشت: ما با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری، نماز را در بیت‌المقدس ادا خواهیم کرد.

وی افزود: وقتی که امت واحده اسلامی در سراسر دنیا تشکیل بشود و کشورهای اسلامی دست در دست هم با اتحاد و وحدت و یگانگی بتوانند پوزه‌ این ابر قدرت‌ها را به خاک بمالند، یقینا ما به پیروزی خواهیم رسید زیرا پیام اسلام، وحدت، آزادی و معنویت است.

ذهابی تاکید کرد: ما می‌خواهیم اهم مسایلی که در اخلاقیات و معنویات دین تبیین می‌شود را پیاده کنیم و الگوی خوبی ارائه بدهیم.

وی با بیان این که در اینجا می‌توانیم به صراحت نظام جمهوری اسلامی ایران را بهترین الگو برای پیاده‌سازی این هدف و نظام مقدس نام ببریم، گفت: وقتی همه‌ مسلمانان در یک نقطه‌ مشترک خدای احد و واحد، قرآن، پیامبر(ص)، اهل بیت و معصومین را سرلوحه همه‌ کارهای خود قرار دهند، و با توکل به خداوند متعال و تاسی از پیام‌های قرآنی و ائمه پرچم اسلام را برافراشته کنند، خداوند متعال آنها را یاری خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر این که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و رژیم صهیونیستی باید نابود شود، نابودی اسرائیل را وعده قرآن خواند و ابراز امیدواری کرد، مسلمانان بتوانند وحدت و یکپارچگی را در تمام دنیا پیاده و مهندسی کنند.

ارسال نظر