وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انقلاب اسلامی مسئله "قدس" و "فلسطین" را دوباره زنده کرد | دشمنان خارجی آمران برنامه های ضدوحدت جهان اسلام
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۰:۰۰ 315
عبداللهی در گفتگو با تقریب:

انقلاب اسلامی مسئله "قدس" و "فلسطین" را دوباره زنده کرد | دشمنان خارجی آمران برنامه های ضدوحدت جهان اسلام

آیت الله عبدالخالق عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: در سال های اخیر به عینه شاهد یک هجمه هماهنگ و البته کاملا برنامه ریزی شده توسط دشمنان داخلی و خارجی جهان اسلام علیه وحدت مسلمین هستیم.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: در این میان بین دشمنان داخلی و خارجی مسلمین یک تعامل و ارتباط دوسویه برقرار است، دشمنان خارجی آمر برنامه های ضدوحدت جهان اسلام هستند و دشمنان داخلی نیز عاملان پیاده شدن این برنامه ها.

گروهک های تروریستی نماد عینی دشمنان داخلی وحدت مسلمین

این عالم برجسته کرمانشاهی با اشاره به اینکه گروهک های تروریستی نماد بارز دشمنان داخلی وحدت مسلمین هستند، افزود: رشد و گسترش دین مبین اسلام در کشورهای غربی و اروپایی و موج گرایش جوانان غیرمسلمان به اسلام زمینه نگرانی عمیق دشمنان شده است زیرا آنان به خوبی می فهمند که اگر این روند متوقف نشوند چه آینده ناگواری در انتظارشان است، لذا دست به هر ترفندی می زنند که جلوه ای غیرواقعی از اسلام در جهان ایجاد کنند که این همان «اسلام هراسی» است.

آیت الله عبداللهی بیان داشت: ترویج پروژه «اسلام هراسی» در جهان تنها با تسلیح و تجهیز گروهک های مسلح و تروریستی در قلب جهان اسلام محقق می شود، بنابراین اربابان داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی ابرقدرتها و کشورهای غربی و اروپایی هستند.

عملکرد سخیف و به دور از عقلانیت برخی از کشورهای اسلامی

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه باید در راستای بازتعریفی جامع و درست از اسلام ناب محمدی (ص) در جهان پیشقدم باشیم، خاطرنشان کرد: اسلام آنگونه که هست به جهانیان معرفی نشده است، باید اذعان کرد که این دشمنان بوده اند که بیشتر از ما، اسلام یعنی آن اسلام دروغین را به جهانیان نشان داده اند و امروز چوب این اهمال کاری مسلمین را در این زمینه می خوریم.

این عالم برجسته کرمانشاهی ادامه داد: البته جدای از بی تفاوتی و کم کاری مسلمین در معرفی چهره واقعی دین رحمانی اسلام، عملکرد سخیف و به دور از عقلانیت برخی از کشورهای اسلامی در بحث دیپلماسی منطقه ای و جهانی مزید بر علت شده است تا چهره واقعی اسلام در نزد جهانیان به گونه ای دیگر به نمایش گذاشته شود.

انقلاب اسلامی مسئله قدس و فلسطین را دوباره مطرح کرد

آیت الله عبداللهی با تاکید بر اینکه تلاش برای وحدت جهان اسلام برای هر کشور مسلمانی هزینه هایی را به دنبال دارد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی «تِز» وحدت مسلمین از اولویت ها و اندیشه های بارز امام راحل بود و همین امر باعث شد که جهان غرب هجمه های بزرگی علیه این انقلاب نوپا ایجاد کنند که اولین نمونه بارز آن به راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی برای ساقط کردن این انقلاب بود.

این عالم برجسته کرمانشاهی در پایان گفت: بی گمان اگر انقلاب اسلامی محقق نمی شد موضوع فلسطین امروز از ذهن و فکر جهانیان پاک شده بود ولی انقلاب اسلامی مسئله قدس شریف و فلسطین را دوباره مطرح کرد و امروز این امر به دغدغه نخست جهان اسلام تبدیل شده است.

ارسال نظر