وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اندیشه وحدت جهان اسلام از جمله دغدغه‌های فکری و اساسی حضرت امام (ره) بود
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۴:۳۷ 318
ماموستا احمد فخری در گفتگو با تقریب:

اندیشه وحدت جهان اسلام از جمله دغدغه‌های فکری و اساسی حضرت امام (ره) بود

ماموستا احمد فخری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اهمیت وحدت در جهان اسلام، اظهار داشت: نخستین مساله که در بحث وحدت مورد توجه قرار می گیرد شخصیت وحدت بخش و وحدت آفرین رسول اکرم (ص) است که همواره وحدت را از بنیادی ترین راهکارهای انسجام در بین برادران دینی می دانستند.

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند:« دل های نیکوکاران شیفته او گشت. نگاه ها به او دوخته شد، خداوند به وسیله او کینه‌های دیرینه را دفن کرد، شعله های فروزان دشمنی و عداوت را خاموش نمود. دل ها را با هم الفت داد و مردم را با هم برادر ساخت و دوستان را در کفر و جهالت از هم جدا کرد، ذلت ها را به عزت و عزت ها را به ذلت تبدیل کرد».

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: زمانی که جهان اسلام به آن وحدتی که مدنظر قرآن کریم، رسول الله(ص) و بزرگان و علما دین است برسد، شاهد خیر و برکات بسیار برای مسلمین خواهیم بود لذا از همین روست که دشمنان دین همواره از تحقق این مهم به هر نحو ممکن جلوگیری می کنند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود به آراء و نظرات امام راحل در مساله وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: از دیدگاه امام خمینی (ره) هرگونه اتحاد و تجمعی مطلوب نیست بلکه آن تجمع و جماعتی مطلوب است که حول محور وحدت شکل گیرد.

این عالم اهل سنت تشریح کرد: از سوی دیگر می‌توان گفت که طرح اندیشه وحدت جهان اسلام، از جمله دغدغه‌های فکری دیرینه و اساسی حضرت امام خمینی (ره) بود که در طول دوران فعالیت اجتماعی و سیاسی خود، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن ایشان بر آن تاکید داشتند و امروز نیز بیرق وحدت در بین مسلمین در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

ماموستا فخری با اشاره به اینکه نتیجه تفرقه در بین مسلمین خسارت های معنوی و مادی بیشماری خواهد بود، تاکید داشت: دشمنان مسلمین که از آغاز ظهور اسلام به عنوان دینی فراتر از مرز‌ها از این امت واحد ضربه های سنگینی خورده اند، هیچگاه از اختلاف افکنی غافل نشده‌اند و بدیهی است تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است.

ماموستا فخری در ادامه بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) آنچه حقیقت و ماهیت وحدت را روشن می‌کند این است که وحدت در چه جهتی و با چه انگیزه و قصدی صورت گیرد و محور وحدت و اساس آن چیست؟ محور وحدت در اندیشه امام خمینی «اعتصام» به «ریسمان الهی» است.

امام جمعه شهرستان جوانرود خاطرنشان کرد: وجود وحدت و اتحاد در صفوف داخلی مسلمین از نظر امام راحل، یکی از مهمترین عوامل قدرت به ویژه در مبارزه با دشمن جهانی به شمار می‌آید. امام خمینی (ره) معتقدند که این عامل خارجی با استفاده از عوامل داخلی خود از دو ابزار مهم برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام استفاده کرده است که این دو ابزار مهم عبارتند از اختلاف قومی و اختلاف مذهبی.

ارسال نظر