وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امواج اتحاد و مقاومت اسلامی با سرعت در حال حرکت است | تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۲ 329
حجت الاسلام نبوی در گفتگو با تقریب:

امواج اتحاد و مقاومت اسلامی با سرعت در حال حرکت است | تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت

حجت الاسلام محمدحسن نبوی معاون سابق تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با عملکرد کشورهای اسلامی و خصوصا کشورهای جبهه مقاومت، بیان نمود: معمولا در سیر تکمیل جوامع، انسان ها درگیر شرایط موجود و فعلی می شوند و به گونه ای از شرایط گذشته خود دور شده و فراموش می کنند.

وی افزود: حدود پنجاه سال اخیر و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام کشورهای منطقه به نحوی دست نشانده یکی از بلوک شرق یا غرب بوده اند؛ ایران نماینده ای بود از آمریکا در منطقه و سلاح هایی تا حدی پشرفته در اختیار آن قرار داده بودند؛ به طوری که ایران سوخت هواپیماهایی که مسجد الاقصی را آتش زدند تامین می کرد و به شکلی عمل می کرده اند که خواسته های آمریکا محقق گردد.

حجت الاسلام نبوی عنوان کرد: کشورهای دیگر در منطقه نیز معمولا دست نشانده و یا وابسته بودند؛ آرام آرام آمریکایی ها توانستند اتحادیه جماهیر شوروی را متلاشی کرده و به کشورهای مختلف تقسیم کنند و تا حدی از قدرت شوری را کاستند و از زمان فروپاشی شوروی به عنوان قطب قدرت؛ تک صدایی مطرح شد و آمریکایی ها سردمدار شدند.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی یک صدایی و عدالت طلبی ، تفکر استقلال جوامع بشری درایران ایجاد گردید؛ برای آمریکایی ها و اروپایی ها این مسئله سخت بود زیرا منافع آنان در ایران دچار مخاطره میشد و بعدها به نتیجه رسیدند که شعاع انقلاب ایران به جوامع دیگر درحال نفوذ است و در منطقه سرمایه گذاری کردند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: اکنون مشاهده می کنیم عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین و یمن پیرو انقلاب ایران هستند و جبهه مقاومت قدرتمندی را تشکیل داده اند؛ در حال حاضر تمام معادلات منطقه باید با حضور ایران حل و فصل گردد و ایران قوی در تمام مسائل حضور جدی دارد ، اگر اکنون پایداری جبهه مقاومت و  کشورهای حامی مقاومت را مشاهده می کنیم، بدلیل ایستادگی ایران اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به سخن گرانبهای امام راحل(ره)، تاکید کرد: امام راحل(ره) را باید تحسین نمود که فرمودند "تا زنده هستم از هسته های حزب الله در سراسر جهان دفاع خواهم کرد"، و امروز ما شاهد کشورهای های حزب الله هستیم و این امواج با سرعت در حال حرکت می باشد و آن تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر