وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اسلام دین رحمت و مهربانی و وحدت است/ اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت ‌اسلامی در ایجاد همگرایی اسلامی
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۶:۰۳ 356
هشام عبدالقادر در گفت و گو با تقریب؛

اسلام دین رحمت و مهربانی و وحدت است/ اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت ‌اسلامی در ایجاد همگرایی اسلامی

سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «اتحاد اسلامی؛ صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» 27 مهر ماه الی 2 آبان ماه سال جاری در تهران  برگزار می‌شود.
 
در همین رابطه «هشام عبدالقادر» رئیس اتحادیه عربی رسانه‌های الکترونیک یمن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تقریب تصریح کرد: کنفرانس‌های اسلامی اهمیت زیادی در تقویت برادری اسلامی، تحقق کمال انسانی و ارتباط میان مسلمانان براساس رحمت و مهربانی به عنوان مهم‌ترین پیام دین اسلام  دارد.

وی با اشاره به آیه 92 سوره انبیا که می‌فرماید: «إنّ هذه أمتكم أمةً واحدة وأنا ربكم فاعبدون» (و بی تردید این [اسلام] آیین [حقیقی] شماست در حالی که آیینی یگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستید.) دعوت به وحدت اسلامی را برگرفته از نص قرآن کریم توصیف کرد و افزود: قاری قرآن به آیات زیادی برمی‌خورد که مسلمانان و همه مومنان را به وحدت، وفاق، صلح و کنار گذاشتن اختلاف‌ها و دشمنی‌ها فرامی‌خواند.
 
هشام عبدالقادر با اشاره به این که ایمان به یگانگی خداوند، نبوت حضرت محمد (ص) و رسولان الهی، اصول پنج گانه دین، شهادتین و نماز، روزه، زکات و حج از جمله مواردی است که همه مسلمانان از هر مذهبی به آن اعتقاد دارند، گفت: دین اسلام دین توحید و بخشش است.
 
وی در ادامه سخنان خود، قرآن کریم، قبله واحد و اصول دین را عامل محکمی برای متحد ساختن مسلمانان توصیف کرد و افزود: این مانند آن است که همه انسان‌ها از طبیعت بهره می‌برند به این معنا که همه امت از خورشید، ماه، هوا، آب و همه مخلوقات استفاده می‌کنند و زمین به منزله کشتی است که همه را با خود حمل می‌کند و یا فصل‌های چهارگانه هیچ تمایزی میان مخلوقات خداوند قائل نیستند.
 
رئیس اتحادیه عربی رسانه‌های الکترونیک یمن با بیان این که هیچ محرومیت و حذفی جز ظلم، فقر، گرسنگی و مرگی که ستمگران بر ملت‌های مسلمان تحمیل کرده‌اند، وجود ندارد، ظلم را شرک اکبر خواند و تاکید کرد: سلام (صلح) اسم خداوند، نام خانه مومنان در بهشت، راه و رسالت پیامبران، واژه تحیت مومنان و مسلمانان و امر الهی برای ایجاد امنیت برای همه جهانیان و ایجاد آرامش در جانهاست.

وی با اشاره به این که انسان‌ها در سایه صلح می‌توانند به وظایف خود عمل کرده و به معرفتی دست یابند که روح آنها به عالم مشاهده حقایق محمدیه،  دوری از شیطان و محاربه نفس عروج کند، این راه را نیازمند وحدت اسلامی خواند.

هشام عبدالقادر اختلاف را عامل ایجاد جنگ و خونریزی توصیف کرد و توضیح داد: اختلاف و تبعیض میان مسلمانان، شکست، جنگ و مرگ را به دنبال دارد در حالی که وحدت به معنای زندگی در همه زمینه هاست خواه زنده ماندن ادیان و خواه زندگی انسان‌ها.

وی در پایان سخنان خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و مسئولین کشورمان برای برگزاری این گونه کنفرانس‌ها تشکر و قدردانی کرد.
 

ارسال نظر