وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد مسلمین یک فریضه قطعی قرآنی است و نه یک امر تاکتیکی
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۲ 738
امام جمعه جدید شهرستان بیجار در گفتگو با تقریب:

اتحاد مسلمین یک فریضه قطعی قرآنی است و نه یک امر تاکتیکی

حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی امام جمعه جدید شهرستان بیجار در مصاحبه با خبرگزاری تقریب؛ وحدت و انسجام یکی از خصوصیات ماه مبارک رمضان است. به تعبیر رهبری معظم انقلاب مدله العالی ؛ وحدت ملت، اعتصام دسته جمعی به حبل‌اللَّه، به عنوان یک درس رمضانی و با ارزش است که باید برای خودمان حفظ کنیم که این هم محصول همان معانی معنوی ماه رمضان است.
 
وی تصریح کرد:  آنچه مشخص است این است وحدت و اتحاد مسلمین یک فریضه قطعی قرآنی است نه یک امر تاکتیکی که متناسب با شرایط خاص و زمان خاص باشد. اگر مسلمانها متّحد باشند، هم‌افزایی میکنند و همه قوی می شوند.
 
حجت الاسلام خورشیدی عنوان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین یک فریضه فوری است و اگر جهاد تبیین بدرستی صورت نگیرد، دنیامداران حتّی دین را هم وسیله‌ی هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد؛ جهاد تبیین ابزاری دارد که یکی از آنها تبلیغ است.
 
امام جمعه شهرستان بیجار  بیان کرد: به تعبیر ائمه علیهم السلام، ماه رمضان  «غُرَّةُ الشُّهُور» يا «رَأسُ السَّنَة» است. به بیان امام صادق علیه السلام  «إِلَي مَوْلَانَا الصَّادِقِ ع أَنَّهُ قَالَ: إِذَا سَلِمَ شَهْرُ رَمَضَانَ سَلِمَتِ السَّنَةُ وَ قَالَ رَأْسُ السَّنَةِ شَهْرُ رَمَضَان‌»؛ وجود مبارک امام صادق(سلام الله عليه) مي‌فرمايد: سال کسي نيکوست که ماه مبارک رمضان او نيکو باشد. پس انسان باید تمامی سعی و تلاش خود را داشته باشد تا بیشترین بهره از این ماه مبارک را ببرد؛ حال سئوال این است که بهترين بهره‌ای که ما در ماه مبارک رمضان مي‌بريم چيست؟ علاوه بر فضايل فراوانی که ذکر کرده اند، آزادي از بهترين نعمت‌هاست که می توان از این ماه برد، آزادی به این معناکه انسان از قيد هوس و بردگی هوا و سلطنت شيطان بيرون بيايد که در خطبه شعبانيه فرمود: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَكُمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِكُمْ فَفُكُّوهَا بِاسْتِغْفَارِكُمْ وَ ظُهُورُكُمْ ثَقِيلَةٌ مِنْ أَوْزَارِكُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِكُم‌.
 
حجت الاسلام خورشیدی  در پایان خاطر نشان کرد: روحانیت در طول تاریخ اسلام به وظیفه ذاتی خود عمل نموده و دین اسلام را به نسلها معرفی نموده است اما امروزه وظیفه آنها مضاعف است برای حفظ آرمانها وارزشها باید تبیین گری نمایند و جبهه انقلاب را تقویت نمایند.
 

ارسال نظر