وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد امت اسلامی تمام مسائل جهان اسلام را تحت الشعاع قرار می دهد
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۲ 285
شیخ افراز در گفتگو با تقریب:

اتحاد امت اسلامی تمام مسائل جهان اسلام را تحت الشعاع قرار می دهد

شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نقش تک تک احاد جوامع اسلامی در مقابله با مسائل و چالشهای فراروی امت اسلامی، بیان نمود: بسیاری از مسائل ممکن است در جهان اسلام به وجود آید که جامعه اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد و یا برخی از مسائل به فراموشی سپرده شود؛ باید توجه داشت که این دوران گذرا است و ما باید نقش خود را به خوبی در تاریخ ایفا نماییم.

وی افزود: امت اسلامی باید حول محور قرآن کریم و رهنمودهای پیامبر اسلام(ص) گردهم آیند و با عمل به دستورات الهی و تقوا پیشه کردن، یکدل و هم جهت در یک راه و مسیر حرکت نمایند تا امتی واحد تشکیل گردد.

وی عنوان کرد: امت اسلامی همواره توسط خداوند متعال مورد امتحان قرار می گیرد که وظایف ما را سنگین تر خواهد کرد، این امتحانات الهی در جهت تقویت و یادآوری وحدت و همدلی امت اسلامی بوده و از طرفی نقطه مشترکی برای حفظ انسجام و تقریب مذاهب اسلامی می باشد.

امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ  لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ"؛ آگاه باشید که دوستان خدا هرگز هیچ ترسی از حوادث آینده عالم و هیچ حسرت و اندوهی از وقایع گذشته جهان در دل آنها نیست،  مصیبت ها و مشکلاتی که جوامع اسلامی را درگیر کرده است که قسمتی از آن توسط انسان ها شکل گرفته و قسمتی بلایای طبیعی می باشد که می تواند با چنگ زدن به ریسمان نبی مکرم اسلام فرصتی برای تقویت وحدت و اخوت فی مابین برادران اهل سنت و تشیع باشد.

وی در پایان تاکید کرد: وحدت و تقریب یک دستاورد بسیار گران بها برای امت اسلامی است که باید به هر نحوی حفظ گردد؛ زیرا تقویت اتحاد میان مسلمانان سبب شکوفایی ظرفیت ها و بکارگیری آن در جهت رشد و پویایی جوامع اسلامی خواهد شد.

ارسال نظر