وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"اتحاد اسلامی صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام" شعار 35 امین کنفرانس | سخنرانی 514 شخصیت داخلی و بین‌المللی
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۲:۴۰ 590
دکتر شهریاری در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح کرد؛

"اتحاد اسلامی صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام" شعار 35 امین کنفرانس | سخنرانی 514 شخصیت داخلی و بین‌المللی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سخنرانی رؤسای قوه مجریه و مقننه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد و گفت: مجموعه سخنرانان مجازی این کنفرانس بالغ بر 514 سخنران از 39 کشور جهان هستند

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استاد، دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که پیش از ظهر شنبه در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این دوره از کنفرانس پرداخت.
وی با اشاره به این‌که سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «اتحاد اسلامی؛ صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» از 12 الی 17 ربیع الاول مصادف با 27 مهرماه الی 2 آبان‌ماه 1400 برگزار خواهد شد، بیان داشت: کنفرانس سی و پنجم در 8 محور شامل جنگ‌وصلح عادلانه، اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم، آزاداندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابل با تکفیری و افراطی‌گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت‌شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری برگزار می‌شود.
دکتر شهریاری با اشاره به این‌که سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک http://www.iuc.taqrib.ir کنفرانس را به‌صورت زنده پیگیری کنند.
وی ادامه داد: در برنامه‌های حضوری شاهد برگزاری 4 جلسه حضوری و 7 نشست تقریبی جانبی خواهیم بود که در آن 17 شخصیت برجسته به‌صورت حضوری در 4 جلسه سخنرانی خواهند کرد. همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی 230 مهمان به‌صورت حضوری در کنفرانس شرکت خواهند کرد که از این تعداد 52 مهمان بین‌الملل و از 16 کشور و 180 مهمان داخلی هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سخنرانی رؤسای قوه مجریه و مقننه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد و بیان داشت: مجموعه سخنرانان مجازی این کنفرانس بالغ بر 514 سخنران از 39 کشور جهان هستند که این سخنرانی‌ها از دو شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.
وی عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی نیز 24 نشست وبیناری خواهیم داشت که در هر نشست 15 سخنران از علمای جهان اسلام و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی به ایراد سخن خواهند پرداخت که در مجموع از 39 کشور حضور دارند که این برنامه‌ها از طریق بستر فضای مجازی پخش خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین از ارسال 50 مقاله علمی به دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خبر داد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ما امروزه در جهان اسلام با مشکلات عدیده‌ای از جمله جنگ، تفرقه و تنازع مواجه هستیم، اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام و استکبار جهانی در تلاش هستند مشکلاتی را برای جهان اسلام به وجود آورند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما شعار امسال کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را صلح قرار داده‌ایم تا امت اسلامی با تلاش، همدلی و هم‌افزایی بتوانند مشکلات موجود در جهان اسلام را حل کنند، بتوانند با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند و با همکاری یکدیگر امت واحده اسلامی را تشکیل دهند و شاهد برقراری اتحادیه کشورهای اسلامی در سایه صلح و امنیت باشیم.
وی اضافه کرد: امروز جهان اسلام گرفتار جنگ‌های متعددی شده است. از شخصیت‌های و علمای جهان اسلامی خواهانیم که در برابر این توطئه بایستند. چرا که شاهدیم استکبار جهانی هر روز برای منطقه توطئه می‌کنند. توصیه ما به رهبران جهان این است که نهایت تلاش‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی خودشان را صرف جلوگیری از هرگونه جنگ و خشونت و ترور کنند.
دکتر شهریاری با محکوم‌کردن رفتارهای خصمانه و کودک کشانه رژیم صهیونیستی و همچنین تلاش برخی از کشورهای اسلامی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب تصریح کرد: امروز اسرائیل غاصب تمام توان خود را به کار گرفته تا مانع تشکیل دولت به حق فلسطین شود.
وی ادامه داد: قبح و افتضاحی که در عمل و رفتار برخی از حاکمان اسلامی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب را مشاهده می‌کنیم موجبات بدبختی و سرنگونی این حکومت‌ها را پدید خواهد آورد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش پایانی سخنرانی خود به پاسخ پرسش‌های مطرح پرداخت. وی در پاسخ به موضع‌گیری سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی درباره مسائل افغانستان گفت: موضوع کنفرانس 6 ماه زودتر انتخاب می‌شود تا افراد سخنرانی‌های خود را آماده کنند به همین دلیل در آن زمان شاهد حوادث افغانستان نبودیم، ولی بااین‌وجود در تلاشیم وبینار با موضوع افغانستان داشته و در بیانیه پایانی به آن اشاره کنیم. درخواست ما از مسئولان افغانستان این است که دولت فراگیر را تشکیل دهند.
وی درباره نقش کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در انتقال پیام انقلاب به جهان نیز تأکید کرد: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نقش کلیدی در ارسال پیام‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و انقلاب داشته است.
دکتر شهریاری همچنین از برگزاری نشست‌های متعددی با علمای افتاء و شخصیت‌های حقوقی جهان اسلام برای ترویج گفتمان وحدت خبر داد و عنوان کرد: در تلاش هستیم تا فاصله‌ها را کم کرده و اختلافات را مؤدبانه پیگیری کنیم.
وی همچنین از تلاش‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای جنگ نرم در برابر تفکرات افراطی همانند داعش خبر داد و بیان داشت: هرچند داعش با رشادت‌های حاج قاسم شکست خورد، ولی ممکن است دوباره تفکر داعشی جان بگیرد. وظیفه ما مقابله با این تفکر با برگزاری نشست‌های علمای و یارگیری نخبگانی هستیم.

ارسال نظر