وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آیت الله قبلان اهانت نشریه «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۲۳ 1300

آیت الله قبلان اهانت نشریه «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در نشریه «شارلی ابدو» را محکوم کرد و گفت: بازنشر آن کاریکاتورها اقدامی شرم آور است که کینه پنهانی و نژادپرستانه افرادی که مرض روانی و نفس بیمار دارند را در حق بزرگترین شخصیت بشریت نشان می‌دهد.

وی افزود: این اقدام بزدلانه تنها مسلمانان را تحریک نمی‌کند بلکه همه مومنان خواهان محکومیت و مجازات این اقدام شنیع هستند؛ اقدامی که گزندی به کسی که از سوی خداوند به صاحب اخلاق عظیم و برجسته هستی و رحمتی برای عالمیان توصیف شده است، وارد نمی‌کند.

شیخ قبلان تاکید کرد: این اقدام شرم آور چهره زشت عاملان آن را نمایان می‌سازد و با آزادی بیان مغایرت دارد و در تشدید اسلام هراسی که صهیونیست‌ها در ورای آن هستند تا وجهه اسلام را خراب کنند، موثر است.

وی از مرجعیات اسلامی و مسیحی خواست که با این روزنامه و هر اقدامی که به جایگاه انبیاء و قداست آنها لطمه وارد می‌کند، مقابله کنند.

قبلان خواستار گسترده‌ترین کمپین محکومیت چنین اقدامی در سطح کشورها و ملت‌ها برای بازدارندگی و مجازات کسانی شد که سودای اهانت به شخصیت‌ها و نمادهای دینی بویژه حضرت محمد (ص) به سرشان می‌زند.

ارسال نظر