وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آزادی قدس شریف در گرو اتحاد هر چه تمام تر جوامع مسلمان علیه استکبار جهانی است
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۰۹:۴۲ 781
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری:

آزادی قدس شریف در گرو اتحاد هر چه تمام تر جوامع مسلمان علیه استکبار جهانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: ملت های مسلمان همواره نسبت به توطئه های دشمنان آگاه بوده اند، در نتیجه اقدامات آنان باعث اتحاد هر چه تمام تر جوامع مسلمان علیه استکبار جهانی می شود و در نهایت ادامه این مبارزات به آزادی قدس شریف و اراضی فلسطینیان می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در بزرگترین مراسم آنلاین روز قدس که پنج شنبه شب از شبکه های مجازی پخش شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال پیش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را  روز قدس نامیدند، تاکید کرد که روز قدس اولویت تمامی مسلمانان جهان تا زمان آزاد شدن قدس شریف و مسجد الاقصی از یوغ اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری با اعلام اینکه ۸۰ کشور این روز را گرامی می دارند، اظهار داشت: گرامی‌داشت روز قدس فرصت مغتنمی برای اعلام اتحاد و همبستگی بین ملل مسلمان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز امت اسلام بیش از پیش از توطئه های دشمنان اسلام علیه کشورهای اسلامی و ملل مسلمان آگاه شده است، تاکید کرد: دولت‌های استکباری و در راس آن آمریکا در پس نقشه ها و توطئه های خود و با اتخاذ معیارهای دوگانه تنها به منافع خود توجه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در توضیح این معیارهای دوگانه استکبار جهانی به موضوع فلسطین و سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: در قبال موضوع فلسطین معیارهای دوگانه کاملا مشهود است. استکبار در قبال آنچه که سرزمین‌های فلسطینی در غزه و مسجد الاقصی در حال روی دادن است، سکوت اختیار کرده است، در حالی که نیروهای رژیم صهیونیستی در حال انجام جنایات خود در خیابان‌ها هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان سالهاست در حال تخریب نابودی املاک و اراضی و دارایی مردم فلسطین در سرزمین‌های تحت اشغال هستند، اذعان کرد: این گروه های اوباش یهودی تحت حمایت مقامات صهیونیستی در حال جنایت علیه ملت فلسطین هستند، اماکن آنها را تخریب می کنند و ما شاهد هستیم که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی اجازه دسترسی و ورود فلسطینیان به اماکن مقدس خود را نمی دهند. آنها محدودیت ‌ها را برای مردم فلسطین افزایش داده اند و تعداد ایست های بازرسی نیز به تعداد قابل توجهی در مناطق رفت و آمد فلسطینی ها قرار دارد که مشکلات عدیده ای را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اینها بخش کوچکی از محدودیت‌های ایجاد شده برای ملت فلسطین است، تصریح کرد: موضوع آتش زدن کتاب مقدس قرآن، توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهانت به اماکن مقدس مسلمانان نیز بخش دیگری از جنایات این رژیم منحوس است که همه ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از دولت‌های غربی خواستاریم تا از معیارهای دوگانه در اهانت به مقدسات مسلمانان دست بر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری در عین حال به موضوع اقدام برخی دولت‌های خودفروخته عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ملت‌های این کشورها نسبت به اقدام حاکمان خود اعلام انزجار کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ملت‌های مسلمان همواره نسبت به توطئه های دشمنان آگاه بوده در نتیجه اقدامات آنان باعث اتحاد هر چه تمام تر جوامع مسلمان علیه استکبار جهانی می شود و در نهایت ادامه این مبارزات به آزادی قدس شریف و اراضی فلسطینیان می‌انجامد.

وی در پایان از همه کشورها اسلامی خواست تا با اتحاد و همبستگی از فرصت روز قدس برای نمایش اتحاد علیه دشمن مشترک یعنی اسرائیل غاصب بهره ببرند و اظهار کرد:  اقدامات غربی ها در توهین به مقدسات مسلمانان، جلوگیری از پوشش حجاب در دانشگاه ها و مدارس کشورهای غربی، آتش زدن قرآن و اقدامات سرکوب گرایانه علیه فلسطینیان تحت مبارزه با تروریسم باعث وحدت هر چه بیشتر فلسطینیان خواهد شد و آتش خشم مسلمانان جهان دامن دشمنان اسلام را خواهد گرفت.

ارسال نظر