وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ 1627
 

علمای ما باید فقه اولویات و پلکان ضروریات را بدانند/ استکبارجهانی از اختلاف بین امتها سود می برد

عضو جمعیت علمای عراق، با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت، بر نقش مهم علمای اسلام در وحدت و تقریب بین مذاهب تأکید کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ 1441
 

شیعیان و اهل سنت آق قلا هیچ اختلافی با هم ندارند

امام جمعه شهرستان "آق قلا" استان گلستان، دیدار با مقام معظم رهبری و بررسی راه حل های مقابله با مخالفان وحدت اسلامی از جمله داعش و القاعده را از برنامه های مفید کنفرانس وحدت برشمرد.

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ 1521
 

شبکه های ماهواره ای منبر خطرناکی برا ی گسترش اختلافات مذهبی هستند

عضو شورای همبستگی ملی عراق، با اشاره به ضرورت برگزاری کنفرانسهایی همانند کنفرانس وحدت در شرایط کنونی منطقه، پیشنهادکرد، گروهی از وکلا و ناظران بین المللی با شبکه های رسانه ای که درپی اختلاف افکنی و خشونت و تفرقه هستند مقابله کنند.

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ 1514
 

تأکید بر ضرورت تفاهم و وحدت مسلمانان برای مقابله با بحرانها

از شرکت کنندگان انتظار این است که آنها نیز درکشورهای خود مسئولیت برگزاری کنفرانس وحدت را برعهده بگیرند و در راه تقریب و از بین بردن تنشها و اختلافات بین مذاهب گام بردارند.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ 1509
 

تأکید بر تعامل خوب اهل سنت و شیعه در شهرستان قشم

فرماندار قشم، از کنفرانس وحدت به عنوان نماد آشکار تقریب بین مذاهب در ایران یادکرد و خواهان برگزاری این کنفرانس در دیگر کشورها برای دستیابی به نتایج بهتر شد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ 1478
 

مصوبات کمیسیونهای کنفرانس وحدت عملی می شود

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب، با اشاره به مباحث گسترده ای که در کنفرانس وحدت امسال در کمیسیونهای متعدد مطرح شد، تأکیدکرد: ما درپی آنیم تا محتوای کمیسیونها را جمع بندی و به برنامه کاری تبدیل کنیم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ 1620
 

محمد رضا گلرو: کنفرانس وحدت برای زنده نگه داشتن پرچم اسلام است

بیست و نهمین کنفرانس وحدت آنقدر موفق بود که دشمنان اسلام هم نتوانستند آنرا انکار کنند و این یک پیروزی بزرگ محسوب می شود. درکنفرانس امسال به علت استقبال خوب مهمانان اولین بار مجبور به انتخاب و گزینش آنان شدیم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ 1520
 

نتایج و دستاوردهای بیست ونهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

بندهای شانزده گانه بیانیه پایانی، نکات و مطالب بسیارمهم و راهبردی فراوانی را دربر دارد که نه تنها به تشریح و توصیف کارشناسانه مهمترین بحران ها ومشکلات کنونی جهان اسلام می پردازد، بلکه همانند نقشه راهی کارساز و بسانِ دستورالعملی حکیمانه ، راه های علاج و پایان دادن به این بحران ها را نشان می دهد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ 1414
 

دفع كامل خطر گروه هاي تكفيري با مقابله فكري و فرهنگي امكان پذير است

آيت الله ناصر مكارم شيرازي با اشاره به خطر گروههاي تكفيري براي جهان اسلام گفت: دفع كامل اين خطر جز با مقابله فكري و فرهنگي امكان پذير نيست و لازم است رسانه هاي گروهي نقش فعال تري در اين زمينه ايفا كنند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ 1237
 

نگاه عملیاتی به تقریب، ارتباط سازمانی با فعالان تقریب و تلاش در راه تشکیل هسته های تقریب در جهان اسلام از محورهای عمده کنفرانس بود

منوچهر متکی: اعضای شورای عالی و مجمع عمومی در یکسال آینده باید ارتباط دو سویه شان را با مجمع تقریب حفظ کنند و دیدارهای ما به یکسال آینده موکول نشود. در اجلاس سال بعد باید کارنامه ای از فعالیتهای تقریبی خود بیاورند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1516
 

نشست کمیسیون عوامل بحران زا در دومین روز کنفرانس وحدت

اعضای کمیسیون بحران زا در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به تلاش گروههای تکفیری برای جذب جوانان کشورهای اسلامی از طریق فضای مجازی و رسانه ای تاکید کردند که مجمع باید برای تشکیل یک رسانه واحد و متفق القول تصمیم اساسی بگیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1228
 

امت اسلامی باید تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کند/چرا باید در مورد شیخِ مصلحِ تقریبی و مؤمن نیجریه فاجعه آفرینی شود و دنیای اسلام ساکت بماند

همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1646
 

اسلام با موسیقی حلال مخالف نیست/ ارائه الگوهای مثبت برای هنر موسیقی از بزرگترین کارهای فرهنگی و تبلیغی است

آیت الله اراکی با تاکید بر استفاده از موسیقی حلال شناخت این نوع موسیقی را نشانه دقت و ظرافت فقهی دین اسلام عنوان کرد و افزود: فقها و علمای ما باید در این زمینه معیار و میزان مشخصی را با مطالعات و محاسبات دقیق ریاضی انجام دهند و مشخص کنند و هنرمندان ما باید از نظریات اندیشمندان و فقها استفاده کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1432
 

مفتی اعظم سوریه در جشن میلاد پیامبر اعظم در مصلی تهران: شیعه و سنی از هم جدا نیستند

شیخ حسون با اینکه شیعه و سنی از هم جدا نیستند، اظهار داشت: ما به عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) همه به سنت ایشان و هم نسبت به خاندان حضرت، مهر و محبت می‌ورزیم. بنابراین می‌توان گفت یک و نیم میلیارد شیعه و یک و نیم میلیارد سنی داریم.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1395
 

ملتهای اسلامی با وحدت می توانند به قدرتی بزرگ تبدیل شوند

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در دیدار با رئیس کمیته حقوق بشر قطر، با تأکید بر ضرورت مشارکت علمای مسلمان در کنفرانسهایی مثل کنفرانس وحدت تأکید کرد که این گونه تجمعها، اندیشه ها و نظرات را به یکدیگر نزدیک می کند و اختلافات فقهی و حاشیه ای بین مذاهب را کنار گذاشته و مشترکات را بیشتر آشکار می کند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1431
 

میلاد رسول اکرم(ص) نعمتی بزرگ برای بشریت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: میلاد رسول اکرم(ص) یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدای بزرگ به ما ارزانی داشته است.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1612
 

بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با صدور بیانیه بکار خود پایان داد

در این کنفرانس 300 تن از علما ، دانشمندان و اندیشمندان از 70 کشور جهان در مدت سه روز، درباره بحرانهای موجود در جهان اسلام بحث و تبادل نظر و در بیانیه پایانی بر حل این بحرانها تاکید و راهکار ارائه کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1418
 

لزوم تشکیل بانک صددرصد اسلامی و بدون ربا در جامعه اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از بانکداری به ظاهر اسلامی در ایران، بر لزوم تشکیل یک بانک صددرصد اسلامی و بدون ربا تأکید کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1574
 

نشست کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان

کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان با موضوع " نقش زن و خانواده مسلمان در گذر از بحرانهای کنونی" برگزار شد؛ شرکت کنندگان مقالات خود در این زمینه را قرائت و بر نقش مهم زن و خانواده در مقابله با بحرانهای جهان اسلام تأکید کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1287
 

وحدت اسلامی مسئله دفاع از هویت اسلامی است/ انحطاط کنونی جهان اسلام زاییده اطاعت نکردن از پیامبر(ص) و جدا شدن از هویت آن بزرگوار است

دبیرکل مجمع تقریب درکمیسیون اتحادیه علمای مقاومت: از علمای اتحادیه می خواهیم در خط مقدم این پیروزی باشند که به دست نیروهای مقاومت رقم خواهد خورد. اگر ملتها اراده خود را یکی کنند موفقیتشان تضمین است.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1379
 

بازتاب سخنان رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی در مطبوعات شرق آسیا/ وحدت نیاز امروز جهان اسلام

رسانه های همگانی شرق آسیا با بازتاب سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نوشتند: رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اتحاد کشورهای مسلمان خواستار مبارزه با افراط گرایی و تروریسم شد و اعلام کرد که همه باید این رسالت و وظیفه سنگین را احساس کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1327
 

باید راهکارهای عملی برای مقابله با بحران های جهان اسلام یافت

بخش اول کمیسیون بررسی شرایط کنونی جهان اسلام به ریاست آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح دوشنبه در هتل استقلال برگزار شد.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1283
 

تلاش كنیم تا نگاه تقریبی بر نگاه تخریبی غلبه كند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار رییس سازمان دیانت تركیه، با بیان اینکه امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت هستند، گفت: باید تلاش کنیم که نگاه تقریبی بر نگاه تخریبی غلبه نکند.

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ 1312
 

لزوم اهتمام به تقریب مذاهب در مدارس کشورهای اسلامی

در کمیسیون "عوامل برون رفت" که در دومین روز برگزاری بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در هتل استقلال تهران برگزار شد، بر اهمیت تدریس تقریب مذاهب در مدارس کشورهای اسلامی تأکید شد.